Cântec în noapte

Lucian Blaga

Cântec în noapte

Pietre-n cale, mereu pietre.
Nime-n beznă nu mă-ndreaptă.
Pân’ la tine nicio piatră
Nu mai vrea să-mi fie treaptă.

Pietre sunt şi iarăşi pietre.
Pe poteca mea de dor,
Greu se lasă, greu se lasă,
Dumnezeul pietrelor.

Lung e drumul, ceasul lung.
Rogu-mă, mă rog într-una,
Noaptea să-mi ajute luna
Pân’ la tine să ajung.

*

Versiune franceză :

Chant dans la nuit

Pierres sur mon chemin, toujours des pierres.
Personne pour me guider dans les ténèbres.
Pour parvenir jusqu’à toi plus aucune pierre
ne veut me servir d’échelon.

Il y a des pierres, toujours des pierres
sur ce sentier où je me languis,
Il se laisse si difficilement persuadé
le Dieu des pierres.

Le chemin s’allonge, l’heure aussi s’allonge .
Et je prie, je prie toujours,
que la lune m’aide pendant la nuit
pour arriver jusqu’à toi.

Traduction : Virginia Popescu, Nicole Pottier

2 gânduri despre „Cântec în noapte

  1. Chère madame,

    Vă mulţumesc înc-o dată pentru această plimbare printre comorile al culturi românescă. Mie aţi permis între alte să descoper Lucian Blaga, Octavian Paler, Nichita Stanescu, Grigore Vieru, Adrian Păunescu, precum şi cântecele lor Nicu Alifantis,Tatianei Stepa sau Stefan Hrusca. Blog-ul dumneavoastră este o motivare pentru mine să continuu să mă interesez la cultura această, carui sensibilitatea ştie să mă mişcheze. Multumesc.

  2. Cher Jocelyn,

    Ma bucur mult ca esti un cititor frecvent al traducerilor mele si ale doamnei Nicole Pottier, o mare cunoscatoare si admiratoare a culturii romanesti.
    Ceea ce am tradus noi aici este doar o mica parte din comoara pe care o reprezinta opera acestor mari poeti care si-au pus talentul in slujba frumosului.
    Esti o persoana foarte sensibila si prezenta ta pe blogul meu e o adevarata incantare.

    Multumesc din suflet,

    Cu multa prietenie,

    Virginia

Lasă un răspuns

