Nu-mi presimţi ?

Lucian Blaga

Nu-mi presimţi ?

Nu-mi presimţi tu nebunia când auzi
cum murmură viaţa-n mine
ca un izvor
năvalnic într-o peşteră răsunătoare ?

Nu-mi presimţi văpaia când în braţe
îmi tremuri ca un picur
de roua-îmbrăţişat
de raze de lumină ?

Nu-mi presimţi iubirea când privesc
cu patima-n prăpastia din tine
şi-ţi zic:
O, niciodata n-am vazut pe Dumnezeu
mai mare!?

*

Versiune franceză :

Ne pressens-tu pas ?

Ne pressens-tu  pas ma folie lorsque tu entends
la vie murmurer en moi
telle une rivière impétueuse
dans une grotte qui résonne ?

Ne pressens-tu pas mon brasier lorsque dans mes bras
tu frémis comme une goutte
de rosée embrassée
par des rayons de lumière ?

Ne pressens-tu  pas mon amour lorsque je regarde
passionnément le précipice en toi
en te disant :
Oh, jamais je n’ai vu Dieu
aussi grand !?

(Traduction: Virginia Popescu, Nicole Pottier)

Paru dans la revue Axioma, n°3 (120), mars 2010

Lasă un răspuns

