Dialogurile lui Platon cu câinele său, Plotin (3)

(Rafael : Şcoala ateniană– 1509-10)

*

PARODIE FILOSOFICĂ

Dialog III

“Spune-mi, câinele meu iubit,
Ce studiezi în prezent?”

“Încerc să învăţ mersul pe frânghie.
Nu e deloc uşor şi ştiu
Că la capătul frânghiei
Mă aşteaptă sau juvăţul
Sau Supracâinele.
Dar dorinţa de a mă depăşi
E atât de mare, încât sper să reuşesc.”

“Spune-mi, câinele meu iubit,
La ce lucrezi în prezent?”

“Am în cap mai multe lucrări,
Pe care vreau să le definitivez:
“Ecce canem”, în care vreau
Să mă prezint aşa cum sunt eu:
Un câine printre câini,
“Mondo cane, dincolo de bine şi rău”,
“Lumea canină ca voinţă a puterii de reprezentare prin lătrat”, şi capodopera creaţiei mele,
“Aşa lătrat-am eu, câinele tău.”

“Magistral, câinele meu iubit,
Dar când ai atâta timp
Ca să-ţi aşterni toate ideile tale?”

“Marile idei îmi vin
Când îmi rod oasele şi când mă puric.
Cât despre scris, am o haită de secretare,
Care abia aşteaptă să latru,
Ca să mă servească şi să înceapă treaba.”

Lasă un răspuns

