Dialogurile lui Platon cu câinele său, Plotin (2)

Rafael : Şcoala ateniană– 1509-10

PARODIE FILOSOFICĂ

*

Dialog II

“Şi tu, câinele meu credincios, de ce mă latri pe la spate?”

“Şi dacă te-aş lătra din faţă, cu ce s-ar schimba lătratul meu?”

“Ar fi mai veridic.

Spune-mi, câinele meu, pe ce se bazează concepţia ta filosofică? »

“Pe soliditatea oaselor : cu cât oasele sunt mai tari, cu atât mai substanţială e măduva lor.”

“Spune-mi, câinele meu, ce apreciezi tu cel mai mult din filosofia mea?”

“Banchetul. Mi-ai lăsat şi mie câteva oase de ros.”

“Dar spune-mi, câinele meu iubit, cum ai devenit tu filosof?”

“Din prea multă plictiseală. Cum stăteam în cuşca mea, mi-am închipuit că sunt vestitul Diogene, supranumit şi Câinele. De atunci mă pasionează filosofia şi filosofii.”

2 gânduri despre „Dialogurile lui Platon cu câinele său, Plotin (2)

  1. Bonjour Virginia Popescu,
    L’âge d’Or de la Pensée,… rien que de voir ce tableau, cela donne envie, pas seulement de relire Platon mais tous les autres philosophes de cette Grèce des temps jadis … une mine d’or.
    Carl Larmonier

  2. Bonjour M. Carl Larmonier,

    Il est vrai que Raphaël a eu une idée brillante de représenter le père de la philosophie grecque, sous la figure du grand Léonard de Vinci.
    C’est un tableau grandiose plein de multiples symboles.
    Quant à « Mes dialogues de Platon avec son chien Plotin », il s’agit d’une parodie philosophique, que j’ai écrite il y a quelque temps. J’essaierai un jour de lui donner une variante française.

    Je vous souhaite une bonne journée !

Lasă un răspuns

