Dialogurile lui Platon cu câinele său, Plotin

(Rafael : Şcoala ateniană– 1509-10)

PARODIE FILOSOFICĂ

Primul dialog

“De ce mă latri, câinele meu ?”

“Pentru că nu vreau să te muşc.
Sunt un câine bun şi înţelept.”

“De ce urli la lună, câinele meu?”

“Pentru că ea latră la mine.”

“Doar pentru atât?”

“Pentru că e lună plină.”

“Şi totuşi de ce urli când e lună plină?”

“Pentru că sunt un câine lup
Şi pentru că sunt lunatic.”

“De ce mă iubeşti câinele meu?”

“Pentru că ştii să latri pe limba mea,
Dar mai ales pentru că sunt un câine
Învăţat şi idealist: iubesc Binele,
Frumosul şi Adevărul şi nu-l iubesc
Pe Aristotel mai presus de tine.”

Lasă un răspuns

