Soarele

E o după-amiază plăcută de august… Am venit pe plajă să mai prind ceva ultraviolete…

Marea se-ntinde leneşă unduindu-şi apele până în zare. Câţiva pescăruşi zboară în ocoluri largi, aşteptând plecarea turiştilor, pentru a curăţa resturile de mâncare aruncate pe nisip.
În picioare, cu mâinile ridicate, cu capul dat pe spate, mă bucur de ultimile raze ale astrului.

Deodată, o voce acră de femeie mă interpelează, trezindu-mă din dulcea reverie:
“Vezi, că mi-ai luat soarele!”

Fac o mişcare grăbită spre dreapta, fără să mă întorc… Vocea îmi răsună acum în urechi ca un verdict: « Ei acuma mi l-ai luat de tot! »

Mă rotesc lent cu 180 de grade, să constat cu ochii mei dacă reclamanta are dreptate sau nu…
Într-adevăr, umbra mea majestuoasă acoperă în întregime o fiinţă uscată care mă priveşte cu duşmănie pe sub sprâncenele încruntate.

Nu are costum de baie, poartă un chilot de un alb îndoielnic, un sutien de culoarea nisipului şi o pălăriuţă asortată… Mormăi printre dinţi un „Scuzaţi-mă „, însoţit de un zâmbet forţat şi de o privire criminală…

Mă duc la o distanţă respectabilă de împricinată, apoi mă asigur că umbra îmi cade doar pe nisip… Cu faţa spre soare, cu mâinile ridicate, cu capul dat pe spate, primesc ultimile raze mângâietoare ale astrului care-mi zâmbeşte parcă puţin ironic…

Din spate aud aceeaşi voce acrită, în surdină…

Ia te uită domle’, parcă eu n-am plătit pentru soare!….

*

Versiune franceză :

Le soleil

Lasă un răspuns

